zondag 28 februari 2010

Kraamdoos en carnaval

Afgelopen vrijdag is er een collega met zwangerschapsverlof gegaan en voor haar heb ik dit koffertje gescrapt. Ooit op een braderie gekocht waar ze ook tweedehandsspullen verkochten, het is eigenlijk een Jip en Janneke koffer. Het was wel moeilijk vond ik om de koffer geschikt te maken voor zowel een jongen als meisje, want we weten nog niet wat het word. Was nogal van de bloemen, maar ja bij een jongen mag het ook weer wat stoerder he.
Met alle collega's hebben we een boekje gemaakt en deze erin gedaan. Ze gaat het nu gebruiken om de babykleertjes erin te doen voor als ze naar het ziekenhuis moet.


Gebruikte materialen: Jip en Janneke koffer/Taartonderlegger/Bloemen/Rubon/Knopen/Silhouette -Swirl-/Stempels (ondergrond ster)/Ster/Stans; Martha stewart -takje-, McGill -Pine-, Vlinders/Cuttlebug -vlinder-, -3 Labels-/Lint

Wij gaan altijd bij vrienden thuis naar de optocht kijken die bij hun door de straat komt. Nu is het al jaren en jaren traditie dat er dan broodjes hamburger en frikandellen word uitgedeeld aan de mensen die met de optocht meelopen. Zo gezellig en heerlijk om te zien hoe blij de koppies kijken als ze een broodje krijgen.
Ieder jaar vragen we aan die vrienden wat kunnen we meenemen, want het is toch wel een dure bedoeling zo.
En toen kwamen we op het idee om een spaarpotje neer te zetten zodat degene die willen er geld in kunnen doen. Graag nam ik deze taak op me, had alleen niet heel veel tijd, maar het is wel redelijk gelukt dacht ik.
Alleen toch nog een fout gemaakt, speciaal op internet gekeken hoe je op z'n bergs schooipot schrijf, want in de optocht rijd ook altijd een schooiwagen mee, vond ik wel een toepasselijke naam voor de spaarpot.
Maar helaas het was toch fout, gelukkig was er nog iemand aanwezig die creatief was en die heeft de letters zo uit elkaar gehaald en weer terug geplakt dat het toch nog goed stond.





Gebruikte materialen: Blik van de jodenkoeken/rode zakdoek/plaatjes internet van de bergse en halsterse carnaval/Gordijn/Cardstock rood/Rubber met de letters van Trekpleister/KrimpieDimpie voor de klompjes.






3 opmerkingen:

Dora zei

Leuke ideeen, en leuk uitgevoerd en ja zeker moeilijk een jongen of een meisje...zucht, maar je hebt het knap gedaan hoor!

Unknown zei

Wat een super leuk koffertje! En ja het is voor dit soort dingen lastig als je niet weet wat het wordt maar stiekem vind ik het wel leuk dat er nog mensen zijn die het gewoon lekker als verrassing zien :D

Over verrassingen gesproken onwijs bedankt voor je leuke blikje. Jort kwam met de envelop aan en riep teleurgesteld: het is weer voor jou. En ik denken: hoe kan dat nou, ik heb toch helemaal niets besteld?!?! Het voelde namelijk een beetje als een houten stempel LOL Dus het was echt een complete verrassing :D
Hoe heb je dat gedaan met dat chinese meisje? Zelf geknipt of heb je iets van een stans? Ik ben dol op dit soort Aziatische dametjes.

Floortje zei

Wat een enig koffertje! Echt een leuk kado voor je zwangere collega. En die schooipot! Ziet er gezellig uit, hoop dat 'ie goed vol kwam!
Groetjes, Floortje