zondag 17 april 2016

Deel 2 Art event; Gelliplate

Ook zijn we bij een paar workshops aan de slag gegaan met de gelliplates. Dat is dus absoluut niet mijn ding. Nu een paar keer geprobeerd maar de eindresultaten belanden steeds in de prullenbak. Zo ook deze kaarten. De kaart met felle kleuren was met een gelliplate en verf. Gewoon verf op de gelliplate doen en dan zo afdrukken. Daarna een stencil op je kaart en weer afdrukken met de gelliplate. Jammer was wel dat we de roos in gingen kleuren met distressinkt. Paste absoluut niet bij de kleuren verf vond ik.


Bij de andere kaart gingen we aan de slag met pan pastels en gelliplate. Je legde dan een stencil op de gelliplate en ging er met embossinginkt over, drukte dit af op de kaart en dan met de pan pastels erover. Vind ik een beetje dubbel werk eigenlijk want thuis leg ik de stencil gewoon op de kaart en ga er dan met een verfroller en embossinginkt over en dan aan de slag met pan pastels. Wil je het perse in een vorm dan leg je daar dan toch ook weer een stencil over!!!!!
Maar bij dit kaartje mislukte de stempelafdruk, tja een tweede poging gaat nooit meer goed. Gelukkig heb ik nu de Misti dus dat probleem zal ik thuis niet meer zo snel hebben:) 

Tijdens het rondlopen van workshop naar workshop kwam er helaas ook nog een duimafdruk met inkt op de kaart dus de rechterkant van de kaart was ook niet meer te gebruiken.


Zaterdagavond in het hoetel was er bij de workshops ook een spel, je moest drie andere personen zien te vinden die het zelfde kaartje als jouw hadden gekregen. Was je compleet dan mocht je een cadeautje uitkomen zoeken. En wat een supergeluk had ik, ik grabbelde een cadeaubon van 10 euro voor De Duif. Die werd de volgende dag gelijk verzilverd natuurlijk.

1 opmerking:

Els zei

Het eerste kaartje is toch erg leuk en de roos is inderdaad wat anders van kleur, maar wel mooi en zo heeft ieder een eigen manier van werken.
De andere kaart is ook mooi maar jammer van de duim.
Groetjes, Els